Политика за връщане и гаранция
Право на отказ
Потребителите имат право да отменят договора за покупка в срок от 14 дни, без да посочват причина. Срокът за отказ е 14 дни от датата, на която Вие или посочено от Вас трето лице, което не е превозвач, сте взели последната стока.
За да упражните правото си на отказ, трябва да ни уведомите чрез ясно изявление (например по електронна поща или писмо, изпратено по пощата) за решението си да откажете този договор. Можете да използвате формуляра за отказ за тази цел, но това не е задължително.
E-mail: info@diagstore.bg
Потребителите нямат право да се откажат от договора, по-специално в случаите на договори:
- за доставка на стоки, които са адаптирани към желанията на потребителя или за неговата лична употреба,
- за доставка на аудио или видеозапис или компютърна програма, ако оригиналната опаковка е повредена,
- в случай на договори за доставка на цифрово съдържание, ако то не е било доставено на материален носител.
В случай че потребителят се откаже от договора, ние ще възстановим всички суми, получени от потребителя, включително разходите за доставка, в срок от 14 дни от доставката на оттеглянето от договора за покупка.
Ако потребителят се откаже от договора за покупка, ние не сме длъжни да върнем получените суми на потребителя, преди потребителят да върне стоките на продавача.
Обаче разпоредбата на закона за отказ в срок от 14 дни не може да се тълкува като позволяваща безвъзмездното предоставяне на стоките. Ако потребителят упражни правото си на отказ в срок от 14 дни от получаване на стоките, той трябва в срок от 14 дни от оттеглянето да върне на продавача всичко, което е получил по договора за продажба. Ако това вече не е възможно (например стоките са били унищожени или консумирани междувременно), потребителят трябва да предостави парична компенсация в замяна на това, което вече не може да бъде върнато. Ако върнатите стоки са само частично повредени, продавачът може да предяви иск за обезщетение срещу потребителя и да прихване своя иск от възстановената покупна цена. В такъв случай продавачът е длъжен да докаже нанесените вреди. В такъв случай продавачът възстановява на потребителя само намалената покупна цена.
Потребителите получават законоустановена гаранция от 24 месеца за доставените потребителски стоки. Гаранцията може да бъде предявена директно пред нас. За бизнес купувачи стоките са покрити от гаранция от 12 месеца. В случай на рекламация, закупените стоки трябва да бъдат изпратени обратно на нашия адрес, придружени от описание на рекламирания дефект. Може да се използва формуляр за рекламация.
E-mail: info@diagstore.bg
Продавачът носи отговорност пред Потребителя, че стоката е без дефекти при получаването. По-специално, продавачът носи отговорност пред потребителя, че в момента, в който потребителят е приел стоката,
- стоката има характеристиките, договорени между страните, а при липса на такова споразумение – характеристиките, които продавачът или производителят е описал или които купувачът е очаквал с оглед на естеството на стоките и въз основа на рекламата, която те са направили;
- стоките са годни за целта, за която продавачът е заявил, че ще се използват, или за която стоки от този вид обикновено се използват;
- стоките съответстват по качество или изработка на договорения образец или мостра, ако качеството или изработката са били определени въз основа на договорения образец или мостра;
- стоката е в подходящо количество, размер или тегло; и
- стоката отговаря на изискванията на законодателството.
Ако стоката не притежава посочените по-горе характеристики, потребителят може да поиска доставка на нова стока без дефекти, при условие че това не е неразумно с оглед на естеството на дефекта, но ако дефектът засяга само част от стоката, потребителят може да поиска само замяната на частта; ако това не е възможно, той може да се откаже от договора. Ако обаче това е несъразмерно с оглед на естеството на дефекта, по-специално ако дефектът може да бъде отстранен без неоправдано забавяне, потребителят има право да поиска безплатно отстраняване на дефекта. Потребителят има право също така на доставка на нов артикул или на замяна на част в случай на отстраним дефект, ако не може да използва артикула по предназначение поради повторно възникване на дефекта след ремонт или поради по-голям брой дефекти. В такъв случай потребителят има право да се откаже от договора. Потребителят има право на разумно намаление и ако продавачът не може да достави нов артикул без дефекти, да замени част от артикула или да поправи артикула, или ако продавачът не отстрани дефекта в разумен срок, или ако отстраняването на дефекта би причинило значителни затруднения на потребителя. Купувачът няма право на правото на неизпълнение при дефект, ако купувачът е знаел преди приемането на артикула, че артикулът е дефектен, или ако купувачът е причинил де
Купувачът няма право на правото на неизпълнение, ако е знаел преди приемането на стоката, че тя е дефектна, или ако дефектът е причинен от купувача.
Потребителят има право да упражни правото си на дефект, възникнал в потребителски стоки, в срок от двадесет и четири месеца от получаването. Ако дефектът се прояви в срок от дванадесет месеца от получаването, стоките се считат за дефектни при получаването.
Продавачът не носи отговорност за дефекти, които са резултат от нормално износване или неспазване на инструкциите за употреба.
Продавачът урежда рекламацията, включително отстраняването на дефекта, без неоправдано забавяне.
Гаранцията за качество се удължава с периода от момента на подаване на рекламацията до уреждането й или до момента, в който купувачът е бил задължен да вземе стоката. При замяна на стоката или част от нея, отговорността на продавача се прилага, както ако стоката или част от нея е била закупена нова. При основателна рекламация купувачът има право на възстановяване на разумно направените разходи.